2014. december 22., hétfő

I love Denmark és Boldog Karácsonyt!

Különleges adventi hangulatban és élményekben volt részem november végén és december elején, amikor is tíz napot tölthettem Dániában (az idén másodjára:). Már a nyáron a családi nyaraláskor nagy hatással volt rám ez az ország. Úgy is tértem vissza, hogy mindenképpen látnom kell így advent idején is Dániát és persze az öcséméket, akik tavasz óta Koldingban laknak, egy csodás kisvárosban.
Innen és Odenseből hoztam nektek képeket:) A képeket a telefonommal készítettem, ezért talán nem a legszuperebbek, de nagy örömmel fotóztam mindegyiket:)


A legtöbb alkalommal a boltokat és a kirakatokat fotóztam:) 
A sétáló utcák tele vannak csodás karácsonyi kellékekkel és lakberendezési tárgyakkal. Rendkívüli inspirálóan hatott rám. Teljesen lenyűgözött a skandináv egyszerűség és ízlés:)





Voltunk egy kis "farmon" egy kézműves karácsonyi vásárban (dánul: julemarked), ahol kézműves lakberendezési tárgyakat, régiséget, fenyőfákat, lámpásokat lehetett vásárolni. Itt a házigazda meghívására magyarok főztek gulyást bográcsban:) Nagyon fújt a szél (ahogy szokott télen-nyáron megállás nélkül arrafelé) és hideg volt, így még jobban esett a gulyás és a forralt bor. Innentől kezdve szinte minden este forralt borral (glöggel) fejeződött be a nap:)






Kolding kikötője a naplementében.



Odense sétálóutcája:)


Régiség bolt, retró tárgyakkal:) Nagyon szeretettem az ehhez hasonló boltokat, sok érdekes dologra lehet bukkanni. Például így vettem karácsonyfadíszeket, fából, textilből készült, kézműves régi darabokat:) Igazi kincsvadászat volt, rendkívül élveztem:)


Odense régi városrésze, Andersen szülővárosa :)




Kézzel kötött cukiságok:)


És a csodás kirakatok:) Á, hogy mennyire jó volt benézni egy ilyen boltnak az ablakán...


Igazán felfrissülve, feltöltődve és lelkesen jöttem vissza. És aztán készült is sok klassz dolog a kezem alatt, Dánia és az ottlétem hatására:)
Erről és még Dániáról a legközelebbi bejegyzésben olvashattok.


Addig is Boldog Karácsonyt mindenkinek, nagy szeretettel!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése